Asiakaspalvelu on rikki
Seth Godin kirjoittaa tänään blogissaan mielenkiintoisesta ja ajankohtaisesta asiasta, nimittäin asiakaspalvelun ongelmista. Hänen mukaansa asiakaspalvelu on rikki kolmesta (yrityksistä riippumattomasta) syystä:
- Internetin ansiosta haluamme palvelun heti ja täydellisenä
- Vaihtoehtojen määrän kasvu ja vertailun helpottuminen ovat nostaneet hinnan keskeiseksi päätöstekijäksi.
- Blogien yms. takia sana asiakkaitten erilaisesta kohtelusta kiertää nopeasti.
Toimiakseen tämä järjestelmä vaatii Godinin mukaan:
- Asiakaspalvelun on oltava todella hyviä viestimään päivän vasteajasta ja keräämään tietoa
- Käytössä on oltava tällasita prosessia tukeva tietojärjestelmä
- Yritysten on käytettävä lisäaika palvelun laadun parantamiseen, ei pelkästään kustannussäästöön. (Siis jos asiakkaat halutaan pitää tyytyväisinä.)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti