keskiviikko 27. kesäkuuta 2007

perjantai 8. kesäkuuta 2007

Käytännöllistä markkinointioppia

Ostin tällä viikolla John Jantschin uuden kirjan Duct Tape Marketing. En ole vielä ehtinyt edes kirjan loppuun, mutta suosittelen sitä kaikille käytännön markkinoinnista kiinnostuneille. CRM:ää sivutaan siinä osana suurempaa kokonaisuutta.

Itse asiassa asiakkuudenhallintaa lähes tyhjästä kehittävä yritys pääse pitkälle jo Duct Tape Marketingin ja Bryan Bergeronin Essentials of CRM:n kanssa.

Kumpikin kirja on kaukana akateemisesta. Jantsch antaa jo ihan käytännön toimenpiteitä. Bergeron taas pysyttelee lähinnä ajatusmallien esittelyssä reaalimaailman esimerkkien kanssa.

perjantai 1. kesäkuuta 2007

Suutarin lapsilla ei ole kenkiä

Kun lähetin eilen sähköpostia CRM-ohjelmistotoimittajamme account managerille, hänen sähköpostitilinsä oli yllättäen lopetettu. Mistään muutoksista ei meille ollut ilmoitettu.

Tänään sain heidän tekniseltä henkilöstöltään kysymällä tietää, että meille on nimetty uusi account manager. Yritys ei missään vaiheessa ilmoittanut meille omatoimisesti yhteyshenkilön muuttumisesta eikä tämä uusi "yhteyshenkilö" ole ilmoittanut olemassaolostaan.

Pisteet kotiin CRM-yrityksen asiakkuudenhallinnasta.

(Pahoittelut kahdesta peräkkäisestä avautumisesta. Muut vastaavat tapaukset jätän ainakin toistaiseksi vain omaan tietooni.)